مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از برگزاری جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا درآذرماه سالجاری خبرداد

به مناسبت شب یلدا جشنواره معرفی توانمندیهای مهارت آموختگان آموزش های فنی و حرفه ای برگزار میگردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان،  محمدحسینی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و احیاء  آئین و سنت های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم  مردم استان و کشف استعداد های ماهر در حوزه صنایع غذایی عنوان کرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهارداشت: گیلان با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف تنوع غذایی گوناگونی دارد که با معرفی آنها میتوان فرصت اشتغال در صنایع غذایی محلی و بومی را برای افراد فراهم کردو برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ استان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد .

وی تصریح کرد : هدف از ایجاد این نمایشگاه استفاده از فرصت های موثر برای معرفی آموزش های مهارتی منجر به اشتغال در صنایع غذایی و دستی بوده و برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتی کوتاه مدت و ارائه محصولات تولیدی مهارت آموختگان فنی و حرفه ای از دیگر برنامه های این جشنواره می باشد.

محمدحسینی همچنین  به اجرای مسابقه دکور و طراحی کیک شب یلدا اشاره کرد و گفت: مسابقه نقاشی برای کودکان و سایر برنامه های شاد و مفرح نیز برگزار خواهد شد .

این جشنواره تحت عنوان جشنواره یلدای مهارت از تاریخ 24/9/98لغایت 26/9/98  به مدت 3 روز از ساعت 10صبح الی 18 عصر در سالن مرکز شماره 2 شهید باهنر رشت واقع در بلوار شهید انصاری برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از برگزاری جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا درآذرماه سالجاری خبرداد

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۱:۰۱
  • تعداد بازدید: 1344